Pagina's

donderdag 27 oktober 2011

12 Vrijdag Educause Belangrijke voorwaarden om On-Line les te geven


De laatste presentaties van de Educause waren op vijdag.
Het waren twee ronden van 1 uur met daarna de afsluiting.
Ik koos ervoor om na de eerste ronde even een moment voor mezelf te nemen en wat cultuur te snuiven en het ‘Museum of Arts’ te bezoeken van Philadelphia, daarover een ander blog.

Vrijdag sessie 1 8.30 uur
Essential Attributes of Faculty Professional Development: The Excellence in Online Education Initiative


Professional development in best practices for online teaching is essential to ensuring the success of new online instructors. In this session, learn the 12 essential attributes of faculty professional development programs informed by adult learning theory. Hear how they were implemented through an action research process and see them illustrated through Bay Path College's unique three-tiered approach to online faculty development that includes a comprehensive orientation, mentoring, and ongoing support. Session attendees will be able to share their programs' components that fit these attributes and discover new ways to implement them.

Dit was een beetje een vreemde presentatie.
Het onderwerp was duidelijk: aan welke eigenschappen moet je voldoen om op een goede manier online te kunnen lesgeven. Deze instelling heeft daarvoor een 12 tal punten opgezet.
In plaats van zoals gebruikelijk de werkwijze te schetsen en aan te tonen hoe ze kwamen tot dit resultaat deden ze het anders. Ze deelden de 12 punten op voorhand uit bij de deur, projecteerden ze op het scherm en vroegen aan de zaal weke punten men herkend. Vervolgens werd dan bij elk punt bevestigd beantwoord dat dat een belangrijk punt was. Helaas was het spreektempo ‘ons kent ons’ dus daar kon ik niet veel soep van koken.

Wat wel van te voren vermeld werd:
Elke docent die zich gaat bezighouden met online lesgeven krijgt een acht daagse verplichte cursus waar ze leren hoe te werken en waar rekening mee te houden.

Belangrijk is te werken met een doelstelling, de kwaliteit te waarborgen en studenten uit te dagen. Om deze werkwijze te kunnen laten slagen moet de faculteit wel begrijpen wat het nut is van online werken.

Ze leggen kort uit hoe ze in het verleden hebben gewerkt, zie onder.

Jaar 1
Gestart in 2007. Weinig online cursussen. Meer 1 op 1 online cursus.
Nu ander model:
-Mandatory, eight week, facilitated orientation

-Focus op oriëntatie
Afstemming onderling
Didactische verschillen
Gebruik van LMS
Ervaringen studenten?


Mentoring
Alle deelnemers zijn met een mentor verbonden
Hun live gedrag in de cursus wordt geobserveerd
Docenten kunnen gedurende het hele proces steun verwachten.

Evidence of succes
Evaluatie: tevredenheid van faculteit binnen oriëntatie
84 % heeft goed gevoel n.a.v. online teaching cursus (ter voorbereiding)

Ik geef de beknopte versie weer van de 12 punten welke hieronder uitgebreider terug te vinden is.

cam240@psu.edu (mail adres presentatrice)
Essential Attributes of Faculty Professional Development Programs

1. Recognition of faculty's needs, concerns, goals
2. Individualized plan
3. Use of faculty experience.
4. Learning environment in which faculty feel supported, respected, and accepted
5. Active participation
6. Reflection
7. Collaborative inquiry
8. Observation
9. Authentic context
10. Action plan
11. Ongoing support
12. Evaluation and revision

Faculty exemplify all six assumptions about the adult learner that Malcolm Knowles advanced in 1980 and 1984
(as cited in Merriam, Caffarella, & Baumgartner, 2007):
1. Adults’ self-concept develops toward that of a self-directed person.
2. Adults accumulate an ever-increasing reservoir of experiences that can be used within their learning.
3. An adult’s social role and the developmental tasks associated with it impact the readiness of an adult to
learn. (Career stages might be a consideration here.)
4. Adults are more problem-centered than subject-centered in their learning, with a desire to immediately
apply what they learn. If a learning event does not have the promise of filling an immediate need, its
usefulness diminishes.
5. The power of adults’ internal motivations to learn is greater than those that are external.
6. Adult learners need to know why they need to learn something.

Six strategies were advanced by Lawler and King (2001) as a rubric to guide the design and development of
faculty professional development programming:
1. The social and physical environment should reflect a climate of respect in order to allow faculty’s
independence and self-directedness to flourish.
2. Active participation should be encouraged to engage them in the learning event.
3. Build on faculty’s varied experiences by recognizing their rich resource of experiences which should be
incorporated into their professional development as an additional resource for their learning.
4. Use collaborative inquiry to bring faculty out of their isolated work conditions to investigate issues and
concerns that are relevant to them.
5. The programming should be designed with application in mind – learn for action and incorporate action
plans.
6. Empower the participants for application, to put their learning into action. This could include examining
the structures and processes currently in place to support or prevent them from implementing teaching
changes, such as recognition (or lack of recognition) toward promotion and tenure, the local teaching
culture, and the availability of continuing resources.

Four action principles for effective faculty development were suggested by Gallant (2000) that incorporate an
adult learning framework and reflect the adult learning principles provided above:
1. Responsiveness to the individuality of the faculty member is essential, including their preferences for
teaching and learning, prior experiences, and attitudes towards change.
2. Training sessions offered only once are not as effective as those offered on an ongoing basis or those
that build on each other incrementally.
3. Building a community based on collegial sharing provides a necessary support structure.
4. Faculty should experience the teaching and learning conditions they plan to create for their own students
through constructive activities, providing an authentic context for their learning.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten